top of page
Image by Aedrian

Köpvillkor

Tillämplighet

Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL), och för företag - köplagen.

Beställning

Direkt efter beställningen skickas en orderbekräftelse till din registrerade mejladress där du finner all nödvändig information om din order.

Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

Mina rättigheter som konsument

Vi rekommenderar våra kunder att vända sig direkt till oss på KB Lovely Swan i första hand för hjälp med eventuell reklamation, ångerrätt eller annat ärende gällande en beställning. För detaljerad information om dina rättigheter som konsument hänvisar vi till www.konsumentverket.se. För att som konsument få hjälp med att lösa en tvist utanför domstol kan man kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN) www.arn.se (Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm) eller vända sig till EU-kommissionens hemsida som specialiserar sig på tvistlösning inom e-handeln: http://ec.europa.eu/odr

Kundservice och öppettider

Du når vår kundtjänst via:

E-post: info@careandflair.se

Vi besvarar frågor via mejl vardagar inom 24 timmar*

*Skulle det uppstå en fördröjning och vi inte kan ge dig ett svar inom den tidsramen får du besked om det inom 24 timmar.

Telefon: 0793-562485

Våra telefontider: vardagar: 08.00-09.00 och 10.00-12.30.

Priser

Samtliga priser anges inklusive moms. 

Efter att beställningen bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

 

Betalsätt

Du kan utan tillkommande avgifter betala med betalkort genom Paypal och Stripe och direktbetalning via från din bank med iDEAL.

 

Frakt och leverans

Alla leveranser i Sverige och vissa EU-länder sker med  FRI FRAKT vid order över 499sek. med av oss vald speditör. Order under 499sek debiteras med 49sek.

Leverans utanför EU och vissa EU-länder debiteras alltid med 150 SEK om inget annat anges i kassan. På leveranser utanför EU tillkommer importkostnader som avgörs av ditt lands bestämmelser.

Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos speditören, samt tillser att leveransen avhämtas/mottages enligt speditörens anvisningar.

Leveranstider

Normalt skickas ditt paket samma dag som beställningstillfället om din order görs senast kl. 08.00 helgfri vardag.

Leveranstiden är vanligtvis 2-6 vardagar beroende på dagsaktuell orderbalastning. 

Vid eventuell försening som vi inte kan åtgärda inom skälig tid har du som kund rätt att häva köpet utan extra kostnad.

Finns vissa varor redo att skickas tidigare än andra kommer de att skickas i olika försändelser.

Leveranstider "Made to order"

Vissa smycken och andra handgjorda produkter görs exklusivt för dig vid din beställning. Detta står isåfall i produktbeskrivningen och tar normalt sett 7-10 dagar att producera och 1-2 dagars frakt. Smycken från Staviori som görs exklusivt för dig har en produktionstid mellan 1-4 veckor, vilket meddelas på respektive produktsida och utöver det tillkommer 1-2 dagars frakt. Handgjorda produkter, made to order och specialltillverkning exklusivt för dig resonerar med vår filosofi om att inte överproducera och att använda våran planets naturresurser på ett respektfullt sätt utan fabrikstillverkning på löpande band. Varje vara är unik speciellt för dig med högre kvalitet och större omsorg vid tillverkandet och därför avseevärt mer för pengarna.

Brudklänningar och andra klänningar som görs på made-to-order har en produktionstid på 6-8 veckor men har du bråttom att få din vara kan du meddela oss så ser vi efter om vi kan tillgodose färdigställande till ditt önskade datum.

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats (när faktura och frakthandlingar skapats). Avbeställning av icke lagervara vilken köpts speciellt för kund är ej möjlig efter det att vi beställt samma vara från vår leverantör. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss. Önskar man avbeställa efter att ordern skickats debiteras en avgift på 199 kr.

Ångerrätt

Du har 14 dagar på dig att meddela om du ångrat ditt köp från det datum du mottog varan. Observera att ångrat köp inte gäller för produkter som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl som exempelvis vissa livsmedel, hårborstar, menskoppar, underkläder eller tygbindor.

Ångrat köp och returer kan ej göras för produkter som specieltillverkats för dig genom made-to-order med specialmått och specialönskemål.

Standardvaror som tillverkas vid beställning går bra att ångra och retunera.

För att utnyttja öppet köp ber vi dig meddela vår kundtjänst så snart du vet att du vill ångra ditt köp och inom 14 dagar från ditt köp av varan. Kontakta oss via mail INNAN du återsänder varan: info@careandflair.se. Returen skickas sedan till adressen nedan. Glöm ej att märka försändelsen med ditt ordernummer.

Produkten ska returneras oanvänd och i samma skick som du mottog varan. Tänk på att förpacka varan väl då det är du som står för risken om produkten skadas under returfrakten. I de fall varan hanterats mer än nödvändigt eller skadats under returfrakt och inte längre är i väsentligt oförändrat skick kan KB Lovely Swan inte återbetala varan.

Eventuell återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit varan.

Returadress:
KB Lovely Swan

Malexandervägen 19

595 72 Boxholm 

SVERIGE

Som kund har du rätt att öppna förpackningen och granska produkten för att fastslå om du är nöjd, men när du returnerar varan ska den returneras i hel och välbehållen originalförpackning. Observera att varor med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl är undantagna öppet köp och kan ej returneras.

Reklamationer

Om du av oss mottar en defekt vara behöver du göra din reklamation inom 3 dagar för att få återbetalning eller ersättas med samma eller likvärdig vara från oss. Vid godkänt reklamationsärende återbetalas du inom 14 dagar från godkännandet till samma betalningsmetod du betalade varan med.

Om det är en elektrisk vara ska du inom skälig tid, två månader, meddela om defekt.

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Om reklamationsärendet godkänns återbetalas även eventuella fraktkostnader som uppkommit i samband med reklamationen. I de fall utgifter uppstått för dig som kund på grund av felet på varan, har du rätt till ersättning för till exempel bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

För att starta ett reklamationsärende, fyll i formuläret för reklamationer på sidan "Returer".

Återbetalning

Återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit ditt första meddelande. I de fall den reklamerade eller återlämnade varan skall skickas tillbaks till oss sker återbetalningen inom 14 dagar efter att produkten kommit i retur.

Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köpet. Eventuella fraktkostnader som uppstått i samband med en godkänd reklamation återbetalas inom 14 dagar efter att varan kommit i retur till oss.

Returer

Vi förbehåller oss rätten att i samråd med konsumenten ersätta defekt vara med likvärdig om identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.

Om du vill returnera en vara kontaktar du oss direkt kontaktformuläret på sidan "Returer".

Efter godkänt returärende så skickas varorna in till nedan adress tillsammans med namn och ordernr:

KB Lovely Swan

Malexandervägen 19

595 72 Boxholm 

SVERIGE

Presentkort

Våra presentkort skickas alltid elektroniskt via e-post. Presentkort på lovelyshop.se kan endast användas för betalning av varor i vår webshop inom giltighetstiden (två år från inköpsdatum). Observera att presentkortets summa dras av endast mot varuvärdet och inte eventuella frakt- eller fakturaavgifter.

Eventuella rabatter gäller inte vid köp av presentkort om det inte är specificerat. Presentkortet går inte att ersätta med kontanter, däremot gäller ångerrätten. Vi ersätter inte ett förlorat presentkort eller felaktig leverans som beror på att du som kund lämnat felaktiga adressuppgifter. Presentkortet är inte kopplat till en viss person.

Dataförlust

Vi kan ej hållas ansvariga för förlust av lagrad information eller programvara. Vi uppmanar därför köpare att alltid ta erforderlig backup på all data innan installation av ny hårdvara, programvara eller annan utrustning, samt alltid tillse att vital information på hårddisk eller annat lagringsmedium vilket skickas till oss för någon form av åtgärd, sparas på lämpligt medium.

Support

För support eller annan form av användarstöd av allmän karaktär eller vid fel på vara som ej kan hänföras till garanti eller reklamation hänvisar vi i första hand till respektive tillverkare eller serviceställe.

Information

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet. Skulle en avvikelse resultera i att du inte vill ha varan går det självklart att reklamera produkten.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

bottom of page