top of page
Image by Aedrian

Returer & Reklamation

Hos Care & Flair har du Gratis Retur!

  • Vid ångrat köp: Fyll i Returfrmuläret i slutet av denna sida
    så mailar vi dig en returettiket vid godkänt returärende.
    Skriv ut etiketten, klistra fast på väl förpackat paket och lämna in på närmsta paketinlämning.

  • Vid reklamation: Fyll i reklamationsformuläret i slutet av denna sida
    så återkommer vi till dig inom 24 timmar.

Läs dock först följande villkor:

Tillämplighet

Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL), och för företag - köplagen.

Vid Ångrat köp

Du har 14 dagar på dig att meddela om du ångrat ditt köp från det datum du mottog varan. Observera att ångrat köp inte gäller för produkter som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl som exempelvis vissa livsmedel, hårborstar, menskoppar, underkläder eller tygbindor.

För att ångra köp ber vi dig meddela vår kundtjänst så snart du vet att du vill ångra ditt köp och inom 14 dagar från ditt mottagande av varan. Kontakta oss via kontaktformuläret nedan INNAN du återsänder varan. Returen skickas sedan till adressen nedan. Glöm ej att märka försändelsen med ditt ordernummer.

Produkten ska returneras oanvänd och i samma skick som du mottog varan. Tänk på att förpacka varan väl då det är du som står för risken om produkten skadas under returfrakten. I de fall varan hanterats mer än nödvändigt eller skadats under returfrakt och inte längre är i väsentligt oförändrat skick kan KB Lovely Swan inte återbetala varan.

Eventuell återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit varan.

Som kund har du rätt att öppna förpackningen och granska produkten för att fastslå om du är nöjd, men när du returnerar varan ska den returneras i hel och välbehållen originalförpackning. Observera att varor med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl är undantagna öppet köp och kan ej returneras.

Reklamationer

Om du av oss mottar en defekt vara behöver du göra din reklamation inom 3 dagar för att få återbetalning eller ersättas med samma eller likvärdig vara från oss. Vid godkänt reklamationsärende återbetalas du inom 14 dagar från godkännandet till samma betalningsmetod du betalade varan med.

Om det är en elektrisk vara ska du inom skälig tid, två månader, meddela om defekt.

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Om reklamationsärendet godkänns återbetalas även eventuella fraktkostnader som uppkommit i samband med reklamationen. I de fall utgifter uppstått för dig som kund på grund av felet på varan, har du rätt till ersättning för till exempel bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Återbetalning

Återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit ditt första meddelande. I de fall den reklamerade eller återlämnade varan skall skickas tillbaks till oss sker återbetalningen inom 14 dagar efter att produkten kommit i retur.

Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köpet. Eventuella fraktkostnader som uppstått i samband med en godkänd reklamation återbetalas inom 14 dagar efter att varan kommit i retur till oss.

Returer

Vi förbehåller oss rätten att i samråd med konsumenten ersätta defekt vara med likvärdig om identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.

Om du vill returnera en vara kontaktar du oss direkt via returformuläret nedan.

Efter godkänt returärende så mailar vi dig en returettiket som du skriver ut och fäster på paketet.

Returformulär

Tack för din inlämning!
Vi återkommer till dig inom kort.

Reklamationsformulär
Ladda upp fil
Ladda upp fil
Ladda upp fil

Tack för din inlämning!
Vi återkommer till dig inom kort.

bottom of page